Inschrijving Evenementen

Meer vrijwilligers vinden – een verhaal van sterke bewustzijnscommunicatie en doelgerichte werving


Waar en hoe vind je vrijwilligers? Hoe zorg je ervoor dat ze passen bij jouw organisatie? Weten wie je werft, eraan beginnen met een duidelijk plan, je verwachtingen helder communiceren, enzovoort. Het zijn allemaal onderdelen. Maar hoe begin je er precies mee?

In deze workshop leer je in 3 uur hoe de nieuwe hedendaagse vrijwilliger denkt en wat die motiveert. Zo ontwikkel je een duidelijk communicatie- en wervingsplan. Je vertrekt vanuit een sterke missie, visie en persona-opbouw. Goed weten wie je waarom en waarvoor gaat zoeken dus.
Samen met Bart Wolput onderzoek je zowel digitale als offline communicatiekanalen om de juiste mensen te bereiken. Je leert storytellen zodat mensen geraakt worden door je organisatie en zich willen betrekken. Van daaruit ontwikkel je een actieve wervingsstrategie met pakkende communicatie en vlot geschreven vrijwilligerszoekertjes op maat van die hedendaagse vrijwilliger. Er wordt ook even gespiekt in je huidige digitale tools en wat je daaraan kan verbeteren.
Deze vorming wordt gegeven door Bart Wolput, directeur van Give A Day. Aangezien zijn platform dagelijks gebruikt wordt door organisaties die vrijwilligers zoeken én vinden, weet Bart als geen ander wat werkt en wat niet. Give A Day ontwikkelde ook de website van het Vrijwilligerspunt en wil vrijwilligerswerk naar een volgend niveau tillen. Dat gebeurt door gemeenten, scholen, burgers en non-profits de juiste digitale tools aan te reiken, vrijwilligers & andere actoren slim te matchen, beleidsondersteuning te geven, methodieken aan te reiken en kwalitatieve moderne vormingen te geven.
 


Wie?

Deze vorming richt zich tot vrijwilligerscoaches, die actief zijn bij een Gentse vrijwilligersorganisatie.


Prijs

Gratis